Monday 1 July 2013

Rancangan Pengajaran Harian (RPH)

Terdapat pelabagai kaedah penulisan Rancangan Pengajaran Harian atau lebih sinonim dengan RPH yang digunakan oleh guru di seluruh Malaysia.
Walau bagaimanapun, SISC+ hanya akan memberi tumpuan kepada 3 elemen penting sahaja dalam kandungan RPH iaitu:

1) Objektif Pembelajaran
2) Aktiviti (bagaimana mencapai objektif pembelajaran)
3) Refleksi

Tugas SISC+ sudah semestinya membimbing guru untuk menulis dan menyediakan RPH yang lebih lengkap dan berfokus.





Pelbagai cara penulisan RPH....semuanya diterima asalkan ada 1) OBJEKTIF 2) AKTIVITI 3) REFLEKSI

7 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. assalam,sudi kiranya sy dptkn no contact cg.
    tq

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. As salam Puan Mariana. Saya AIzam SISC+ Matematik Sek Men. Daerah Kinta Selatan, Perak. Saya x jumpa dgn pn masa kami datang melawat bulan Mac. Harap boleh berkongsi bahan dgn pn. Emel saya aizam.abraham@gmail.com dan h/p saya 013-350 4142. Ribuan terima kasih diucapkan.

    ReplyDelete
  5. Ok puan Aizam, nanti saya tolong sampaikan maklumat kepada pn Mariana. Have a nice day!

    ReplyDelete
  6. Tksh en wan. Tp sehingga skrg saya belum dpt apa2 komen dr pn mariana

    ReplyDelete
  7. Minta maaf pn Aizam, berlaku miss comm. Pn Mariana adalah SISC+ BM, SISC+ Maths ialah Pn Mak Wai Fong emel siscmathmwf.ppdkmy@gmail.com hp:017-4307600

    ReplyDelete